
Reklama Kontekstowa
W skład działań zmierzających do pozyskania większego ruchu na stronie (Search Engine Marketing - SEM) znajdują się zarówno takie, których celem jest poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania (Search Engine Optimization - SEO), jak i zbieranie płatnych wejść na stronę (Pay Per Click - PPC). Najczęściej stosowaną z metod PPC jest reklama kontekstowa, czyli zamieszczanie w różnych miejscach Internetu reklam dopasowanych do treści danej strony www.
U podstaw reklamy kontekstowej leży założenie, iż prezentowanie treści reklamowej o temacie związanym z przeglądaną aktualnie stroną daje większą szansę na zachęcenie użytkownika do kliknięcia, niż zamieszczanie reklam o zupełnie losowej treści. Z tego względu tak często spotykamy się z tematycznymi reklamami na specjalistycznych portalach, forach internetowych czy blogach. Ale reklamę kontekstową znajdziemy również w wyszukiwarkach internetowych - najpopularniejszą formą są Google AdWords, czyli sponsorowane linki w wyszukiwarce Google. Korzystanie z Google AdWords jest uważane za podstawę strategii SEM i niezbędny element marketingu w Internecie. Sporą popularnością cieszą się również systemy reklamy kontekstowej innych wyszukiwarek - w Polsce są to głównie AdKontekst (Wirtualna Polska), OnteKontekst (Onet) i SmartKontekst (ARBOMedia).
Reklama kontekstowa nie jest trudna w obsłudze, a jej tworzenie i zarządzanie w większości przypadków wygląda analogicznie. Użytkownik tworzy reklamę, podając adres strony, opis i wybierając słowa kluczowe. Po zatwierdzeniu i dokonaniu zapłaty reklama zaczyna się pojawiać w momencie wyszukania danych słów kluczowych. Reklamodawca może zarządzać prowadzonymi kampaniami reklamy kontekstowej jak i dodawać nowe poprzez specjalny panel. Z reguły posiada również możliwość precyzyjnego śledzenia wyników kampanii na bieżąco. Jeśli chodzi o opłaty, to są dwa sposoby ich pobierania - za każde wyświetlenie (PPM) lub tylko za kliknięcia w reklamę przez użytkowników (PPC). Ta druga metoda jest stosowana m. in. przez Google.
Reklama kontekstowa to bardzo mocne narzędzie pozycjonerskie, którego właściwe użycie jest w stanie zaowocować i mieć bardzo korzystny wpływ na wyniki sprzedaży. Jej skuteczność, wynikająca z pomysłowej konstrukcji mającej na celu przyciągnięcie odbiorców poszukujących reklamowanej usługi/produktu powoduje, że wiele firm - zwłaszcza rozwijających się - decyduje się na kampanię reklamową tego typu. To prowadzi z kolei do rozwoju rynku reklamy kontekstowej i zmniejszenia stopnia irytacji internautów reklamami, których nie chcą oglądać.
VProfesjonalne pakowanie jest istotnym elementem budowania rozpoznawalności marki. Zastosowanie taśmy z nadrukiem może przynieść zarówno estetyczne, jak i funkcjonalne korzyści. Odpowiednio dobrana taśma z nadrukiem zwiększa widoczność firmy, zabezpiecza przesyłki oraz wspiera działania...
Pro-Term dla biznesu: Jak grzejniki Pro-Term mogą przyczynić się do sukcesu Twojej firmy?
VCzy zastanawiałeś się kiedyś, jak wybór odpowiedniego grzejnika może wpłynąć na sukces Twojego biznesu? Może się to wydawać mało istotne, ale właściwy system ogrzewania może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy. Pro-Term, jeden z wiodących producentów grzejników, ma wiele...
Jak pracować nad sobą, aby czuć się lepiej?
VKażdy z nas ma swoje własne cele i marzenia, które chce osiągnąć. Jednak czasami trudno jest znaleźć motywację do działania. Praca nad sobą jest ważna, aby czuć się lepiej i osiągnąć swoje cele. Może być trudna, ale jest konieczna, aby osiągnąć sukces. 1. Cele...