5 października 2016 Udostępnij

Blog firmowy

Marketing internetowy to szeroka i dynamicznie rozwijająca się branża. Wśród wielu możliwości, jakie daje reklamowanie się w sieci, warto zwrócić uwagę na te związane z prowadzeniem branżowego bloga. Posiadanie takiego bloga i konsekwentne umieszczanie na nim unikalnych, wartościowych treści, może wspomóc naszą kampanię marketingową na kilka sposobów.

Blogi przeciętnemu użytkownikowi Internetu kojarzą się zwykle z elektronicznymi pamiętnikami nastolatek lub co najwyżej zbiorami przepisów kulinarnych, relacji z podróży albo porad modowych. Owszem, wciąż powstają setki nowych blogów tego typu, ale to nie one zdobywają największą popularność. Najistotniejszymi z punktu widzenia biznesu są bowiem blogi branżowe, prowadzone przez ekspertów w danej dziedzinie. Na takich stronach można znaleźć solidne porcje wiedzy w interesującym użytkownika temacie, wartościowe porady czy opinie na temat różnych rozwiązań.

Przykładowo, osoby świeżo po zakupie pierwszego samochodu często czytają blogi mechaniczne lub tuningowe w poszukiwaniu porad, a szukający nowego telefonu mogą znaleźć cenne informacje na blogach poświęconych elektronice. Taki blog, jeśli odpowiednio zadbano o jego pozycjonowanie, może bardzo pomóc w promocji strony. Po pierwsze, cenne porady i informacje przyciągają potencjalnych klientów. Jeśli więc blog jest rozsądnie pisany i oznaczony znakami firmy, pomaga to w kreacji jej wizerunku. Co więcej, dobrze napisane i zrozumiałe artykuły z pewnością doczekają się poleceń i udostępnień, co dodatkowo zwiększa ruch na blogu - a więc i grono potencjalnych klientów.

Oczywiście, nie wszystkie artykuły muszą być pisane własnoręcznie - w sieci nie brakuje portali takich, jak np. Giełda Tekstów, na których można kupić gotowe teksty lub zlecić ich napisanie copywriterom. Innym wielkim plusem posiadania firmowego bloga jest wsparcie pozycjonowania strony internetowej naszej firmy. Branżowy blog można łatwo uczynić kopalnią linków na konkretne słowa kluczowe, co korzystnie wpłynie na indeksowanie naszej witryny w silnikach przeglądarek.

 

Jak więc widać, rzetelnie przygotowany i prowadzony blog daje szerokie możliwości zarówno w sferze budowania wizerunku firmy, jak i docierania do targetu, a nawet pozycjonowania firmowej strony www. Ciekawe i praktyczne artykuły zawsze znajdą grono odbiorców, a rozsądna konstrukcja bloga pozwoli przekształcić je w grupę klientów firmy lub przynajmniej osób wiedzących o jej istnieniu. Z kolei dzięki firmom zajmującym się copywritingiem oraz prowadzeniem blogów nie musi się to wiązać z dużym nakładem pracy. Zatem, jak widać, naprawdę warto założyć firmowego bloga.

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!