10 maja 2016 Udostępnij

Content marketing - czym właściwie jest i na czym polega?

Content marketing w wolnym tłumaczeniu na język polski to po prostu marketing treści - i co dalej? Co w związku z tym? Chodzi tu o to, aby samą treścią, za pomocą publikowanych filmów, postów czy wysyłanych e-maili nakłonić do współpracy z nami za pomocą bardzo atrakcyjnych materiałów. Dodatkowo content marketing zazwyczaj uderza tylko i wyłącznie w określoną grupę odbiorców, przykładowo reklamując nową konsolę Play Station film reklamowy, który pokazuje możliwości i warunki graficzne nowej konsoli powinien trafić do osób w wieku 12-25 lat, gdyż to oni najczęściej korzystają z tego typu urządzeń, dodatkowo są to zazwyczaj chłopcy, mężczyźni.

Zaś reklamując nowoczesne opony zimowe z nowymi systemami bezpieczeństwa po co wyświetlać to dzieciom, które nie posiadają prawa jazdy? Bardziej tu trzeba się skupić na pozyskaniu dorosłych klientów, posiadających samochody, dlatego wtedy, udostępnia się wszelkie reklamy tego typu przed filmami o tematyce motoryzacji czy po prostu w warsztatach i salonach samochodowych. To jest gwarancja, że treść trafi do osób, które to interesuje i mogą stać się one naszymi klientami, o ile treść będzie przekonująca.

Content marketingiem jesteśmy zasypywani praktycznie wszędzie, najłatwiej to zobaczyć w telewizji - reklamuje się ogromną liczbę rzeczy, jednak wszystko jest przemyślane. Przed meczami piłkarskimi są reklamowane gry piłkarskie, nowe buty, które polecają najlepsi na świecie piłkarze, ale za to przed serialami, które zazwyczaj oglądają całe rodziny, w szczególności kobiety zauważymy reklamy nowych sklepów internetowych, ubrań czy wyposażenia domowego. Jednak to tylko połowa sukcesu, dopiero czy reklama będzie skuteczna zadecyduje treść tej reklamy. Może ona zarówno przekonać nas i pokazać wszelkie atuty, zaskoczyć nas jakością produktu i jego możliwościami, ale także może być kiczowata, że wyłączymy głos i skupimy się na rozmowie.

Content marketing jest oczywiście obecny wszędzie w internecie, bardzo łatwo go zauważyć na popularnym serwisie z filmami - Youtube. Reklamy przed filmami są dość krótkie, jednak czy zwracamy na nie uwagę? Jeśli są odpowiednio trafione i ciekawe, to oczywiście, że tak! Reklama czasem może być równie ciekawa, co filmik, który chcemy obejrzeć. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak treść prezentowana w reklamach, o ile oczywiście jest dobrze przygotowana i zrobiona w odpowiedni sposób, który nas zachęci, wpływa na nasze późniejsze decyzje. Robiono już wiele eksperymentów jak reklamy działają na ludzi i wyniki są szokujące! Wybieramy produkty znane z reklam, nie ważne jak duży będziemy mieli wybór.

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!