13 kwietnia 2016 Udostępnij

Strona Internetowa, a marketing w sieci

Marketing w sieci jest w XXI wieku podstawowym sposobem na rozreklamowanie swojej działalności, nie bez powodu mówi się, że firma, która nie posiada nawet strony internetowej i nie istnieje w internecie ma znacznie mniejsze szanse na sukces. Wiele firm stawia tylko i wyłącznie na rozwój w internecie, nie oferują już usług w biurze, wszystko odbywa się za pomocą sieci. To dziś jest najważniejsze, dlatego też pierwszym krokiem do reklamy w sieci jest zainwestowanie w profesjonalną stronę internetową.

Na tym po prostu nie można oszczędzać, samemu bez żadnych umiejętności nie zrobimy dobrej strony internetowej dla profesjonalnej firmy - nie łudźmy się. Potrzebny nam będzie dobry webmaster i programista, który stworzy nam witrynę, zabezpieczy ją, w razie potrzeby założy nam sklep internetowy, udostępni metody płatności i je odpowiednio zabezpieczy. Przy wyborze rodzaju strony internetowej mamy dwa do wyboru - opartej na CMS, czyli systemie zarządzania treścią, albo zwykłą napisaną przez danego informatyka. Jakie wady i zalety ma CMS? Zacznijmy od zalet - bardzo łatwe zarządzanie nawet później przez osobę, która nie zna się na programowaniu. Dostaniemy dostęp do konta, z którego będziemy mogli dokonywać wizualnych zmian, dodawać wpisy i edytować wiele kwestii - kokpit jest bardzo wygodny.

Dodatkowo takie strony mają wiele aktualizacji, dodatków za które zapłacimy znacznie mniej, niż jeśli życzylibyśmy sobie na zwykłej stronie internetowej. Szacuje się, że już w tym momencie ogromna większość stron internetowych jest opartych właśnie na systemach zarządzania treścią. Atutem takiego rozwiązania jest również fakt, że do każdej najmniejszej usterki czy edytowania jakiegokolwiek punktu nie będziemy musieli wzywać informatyka, ponieważ bez większych umiejętności w kokpicie, który jest bardzo intuicyjny, możemy dokonać wielu zmian. Zaoszczędzi to i naszemu informatykowi sporo czasu. Jednak czy ma to jakieś wady? Wady ma wszystko, jednak sam fakt, że większość stron jest w internecie opartych o CMS, mówi za siebie. Wady są tu praktycznie niezauważalne, bezpieczeństwo i kodowanie strony, hosting i założenie systemu płatności i tak zależy od informatyka.

Tak więc myśląc o dobrym marketingu pierwszy krokiem niewątpliwie jest duża inwestycja w stronę internetową, jest to podstawa, must have, bez którego nie pójdziemy dalej z naszą działalnością. Dopiero po założeniu strony internetowej, kiedy znajdzie się już ona na hostingu i będzie miała wykupioną domenę można myśleć o kolejnych krokach jak pozycjonowanie czy budowanie zasięgu strony internetowej.

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!