25 czerwca 2016 Udostępnij

Jak stworzyć interesujący content?

Reklama z założenia ma przyciągać uwagę odbiorców, a następnie, za pomocą różnych technik prezentacji treści, zachęcać ich do zostania klientami (czyli zakupu towaru lub usługi, nawiązania współpracy z reklamodawcą, wzięcia udziału w pewnej aktywności etc.). Ze względu na drogę dotarcia do odbiorcy, czyli sposób, w jaki zdobywa się jego zainteresowanie, wyróżnia się kilka rodzajów marketingu. Jednym z nich jest tzw. "content marketing", w którym kładzie się nacisk na stworzenie wartościowej treści przykuwającej uwagę potencjalnego klienta. Reklama tego typu nie jest więc krzykliwa, kolorowa i duża, ale merytoryczna, wartościowa i praktyczna.

 

Content wykorzystywany w marketingu, aby spełniał swoje zadanie, musi być oczywiście interesujący i fachowy. Treści nieprofesjonalne, zawierające błędy merytoryczne nie osiągną swojego celu nawet, jeśli będzie się je dobrze przyswajało. Podobnie materiał stojący na wysokim poziomie merytorycznym nie przykuje uwagi odbiorców jeżeli będzie zaprezentowany w nieciekawy sposób - widz po prostu szybko się znudzi. W sukurs reklamodawcom przychodzą szerokie możliwości Internetu, dzięki któremu treści można prezentować na różnorakie sposoby. 

W sieci spotkamy bowiem content marketing zarówno w tekstach, nagraniach mp3, grafice jak i filmach video, a nawet prostych aplikacjach. Wybór formy prezentowania contentu nie jest jednak aż tak prosty - warto porządnie się zastanowić, która z nich najlepiej się sprawdzi przy przekazywaniu wiedzy na interesujący nas temat. Pamiętajmy również o zachowaniu odpowiedniej równowagi pomiędzy ciekawością a profesjonalnością. Czyniąc przekaz bardziej interesującym i łatwiej przyswajalnym możemy bowiem (nawet niechcący) spłycić go w warstwie merytorycznej. Dotyczy to szczególnie graficznych form prezentacji treści - przygotowując schematy lub wykresy zastanówmy się, czy aby na pewno dobrze oddają one sens wypowiedzi oraz czy najbardziej intuicyjna interpretacja danych jest zgodna z zamierzoną przez autora.

 

Reasumując - przygotowanie strategii content marketingowej nie jest rzeczą łatwą, niemniej jednak ze względu na oczekiwane korzyści warto poświęcić na to czas i wysiłek. Reklamodawcy mogą również skorzystać z pomocy wykwalifikowanych specjalistów, pracujących w prężnie rozwijających się firmach i agencjach marketingowych. Ich doświadczenie pozwoli zoptymalizować strategię content marketingową, oraz pozwoli zminimalizować ryzyko różnego rodzaju strat lub wpadek.

 

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!