15 grudnia 2016 Udostępnij

Jak używać YouTube do reklamy?

YouTube to portal kojarzący się większości z muzyką, videoblogami oraz kompliacjami głupich filmików. Oczywiście, zwykli użytkownicy z reguły wykorzystują go właśnie w ten sposób, jednak właściciele firm marketingowych lub po prostu reklamodawcy widzą w nim wiele różnorodnych możliwości trafienia do potencjalnego odbiorcy. Dlatego najpopularniejszy na świecie portal z nagraniami video nie jest bynajmniej miejscem wolnym od reklam.

 

Podstawowe metody to oczywiście te zapewniane przez właściciela portalu, czyli płatne reklamy. Widzowie choćby kilku filmików na YouTube dobrze wiedzą, o czym mowa - i o ile przyzwyczaili się do małych okienek z reklamami wyświetlanych podczas filmu, o tyle filmiki marketingowe które można przewinąć dopiero po kilku sekundach od rozpoczęcia czy linki do sponsorowanych kanałów są dla większości irytujące. Jest to jednak dźwignia rozwoju YouTube, ponieważ na wyświetlaniu reklam przy swoich filmikach zarabiają również właściciele kanałów. 

Wizja zysku podstawową motywacją wielu YouTuberów, zwłaszcza początkujących. Tym bardziej, że na reklamie mogą zarobić również w inny sposób, tzn. poprzez product placement w swoich vlogach. Jest to kolejny ciekawy sposób na marketing, ale należy uważać - zbyt intensywne epatowanie produktem w filmiku może doprowadzić do spadku popularności konkretnego vlogera, gdy widownia uzna, że "się sprzedał" i nie jest autentyczny. Oczywiście, zdarzają się również przypadki angażowania rozpoznawalnych YouTuberów do konwencjonalnych kampanii reklamowych - na polskim podwórku przykładem mogą być Izak czy Maciej Dąbrowski "Z Dupy", których fotografie widać było swego czasu na billboardach.

Wreszcie wspomnieć trzeba o możliwości założenia własnego, firmowego kanału, na którym pojawiać się będą treści reklamowe. Wówczas warto zatroszczyć się o to, żeby zawartość takiego kanału nie była dla widza nudna oraz nie składała się z samych reklam. Dobrym pomysłem jest prowadzenie videobloga o tematyce związanej z branżą firmy. We współpracy ze specjalistami możliwe jest utworzenie wartościowych treści, które dodatkowo przybliżą widzom działalność danej organizacji. Innym ciekawym schematem filmiku reklamowego na YouTube jest test poszczególnych produktów firmy lub instrukcje obsługi w formie video.

 

Jak widać, YouTube to potężne narzędzie marketingowe. Rozsądne korzystanie z portalu może zaowocować poprawą skuteczności kampanii marketingowej, a użyty w połączeniu z innymi social media daje olbrzymie wręcz możliwości.

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!