11 sierpnia 2016 Udostępnij

Google AdWords

Chyba każdy, kto miał kiedyś do czynienia z marketingiem w Internecie zgodzi się, że wysoka pozycja strony www w wyszukiwarce to klucz do sukcesu jej oraz reprezentowanej przez nią firmy. Użytkownicy Internetu rzadko zapuszczają dalej niż na drugą-trzecią stronę wyników po wpisaniu szukanej frazy w Google. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie strony internetowej, bez którego witryna po prostu nie będzie odwiedzana. Istnieje wiele sposobów na pozycjonowanie strony www, a najskuteczniejsze są rozbudowane kampanie SEO prowadzone z wykorzystaniem wielu różnych technik. Jeśli jednak chodzi o najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, czyli Google, to krokiem zasadniczo nie do pominięcia jest skorzystanie z Google AdWords.

Z pewnością nieraz widzieliście linki oznaczone ikonką "Ad", wyświetlające się na kilku pierwszych pozycjach po wpisaniu frazy w Google. Tak właśnie działa Google AdWords - system wyświetlania linków do naszej strony przez Google na eksponowanym miejscu po wyszukaniu odpowiednich słów kluczowych. Usługa jest jednak płatna tylko w przypadku kliknięcia w odnośnik do naszej strony - oznacza to, że środki przeznaczone na kampanię AdWords nie są wykorzystywane w przypadku wyświetlenia linku użytkownikowi, który w niego nie kliknął. Ceny usługi nie są jednoznacznie określone - użytkownik sam ustala budżet dzienny w oparciu o oczekiwaną liczbę kliknięć i popularność haseł kluczowych. Im wyższy budżet tym więcej razy i na wyższej pozycji nasza reklama zostanie wyświetlona. Warto dodać, że od pewnego czasu Google AdWords są dostępne jedynie dla firm - co oznacza, że klienci indywidualni nie mogą tym sposobem pozycjonować i reklamować swoich stron internetowych.

Korzyści płynące z używania Google AdWords są raczej oczywiste. Przede wszystkim mamy więc poprawę widoczności i rozpoznawalności strony www oraz zwiększenie ilości odwiedzin. Nasza strona jest wyświetlona na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania z krótkim opisem dotyczącym profilu jej działalności, zatem odwiedziny potencjalnych klientów stają się częstsze. W parze z tym idzie poprawa pozycji strony w przeglądarkach, zwłaszcza w Google - wiąże się to z ustawianiem w kampanii AdWords konkretnych haseł kluczowych. Wszystko to sprawia, że większość rozwijających się firm (zarówno internetowych jak i stacjonarnych), a także duże i stabilne korporacje, decydują się na rozpoczęcie kampanii Google AdWords.

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!