Twitter jako narzędzie marketingu
Współczesny marketing internetowy jest znacznie bardziej bezpośredni, niż miało to miejsce jeszcze dziesięć lat temu. Dzieje się tak za sprawą mediów społecznościowych, które z racji swojej popularności stały się najbardziej pożądanym przez reklamodawców miejscem w sieci. Firmy prześcigają się w wymyślaniu kolejnych sposobów na dotarcie do targetu korzystającego z Facebooka, Twittera czy Instagrama.
Twitter to portal zdobywający sporą popularność, choć w Polsce wciąż używają go przede wszystkim dziennikarze, celebryci i politycy. Jednak i wśród zwykłych "zjadaczy chleba" znajdziemy coraz więcej "ćwierkaczy". Konstrukcja portalu jest bardzo prosta - użytkownicy mają możliwość tworzenia mikroblogów, wysyłając wiadomości (tweety) o długości nieprzekraczającej 240 znaków. Nie ma możliwości tworzenia grup, forów ani publikowania treści przeznaczonych tylko dla określonej grupy odbiorców. Nie ma również odpowiedników fanpage znanych z Facebooka - każde konto, czy to prywatne czy firmowe, wygląda tak samo. Interakcję z innym użytkownikiem można nawiązać poprzez dodanie do obserwowanych (nie wymaga zgody obserwowanego użytkownika) lub wysłanie prywatnej wiadomości. Można także skomentować post (komentarz jest tweetem powiązanym z komentowanym i podlega tym samym ograniczeniom), udostępnić go użytkownikom obserwującym nasz portal oraz dodać do ulubionych.
Twitter tylko z pozoru daje małe możliwości marketingowe. W rzeczywistości umiejętnie prowadzony mikroblog może być bardzo silnym narzędziem reklamy. Po pierwsze, stosunkowo łatwo jest pokazać się dużej grupie odbiorców - jak już bowiem wspomniano, można dodać do obserwowanych każdego użytkownika serwisu. W porównaniu z np. Facebookiem, gdzie do polubienia strony można zapraszać jedynie swoich znajomych, jest to duże ułatwienie. W ten sposób nietrudno jest zbudować grupę obserwujących nasze konto. Można także skorzystać z płatnych opcji promowania swojego konta lub poszczególnych tweetów. Jeśli chodzi o samą treść, konstrukcja mikrobloga nie wyklucza wartościowej i skutecznej kampanii reklamowej, a wręcz przeciwnie. Jak bowiem wiadomo, najbardziej chwytliwe i zapadające w pamięć są krótkie slogany.
Możliwości dyskusji pod postami oraz oznaczania kont w tweetach pozwalają poprawić zainteresowanie kontem. Inną metodą są hashtagi - promując pomysłowego hashtaga firma lub instytucja może osiągnąć dodatkowy wzrost popularności konta na Twitterze. W przypadku bardzo udanej promocji hashtag może się pojawić również w trendach lub stosunkowo wysoko w wynikach wyszukiwania - nie trzeba tłumaczyć wynikających z tego korzyści.
Pro-Term dla biznesu: Jak grzejniki Pro-Term mogą przyczynić się do sukcesu Twojej firmy?
VCzy zastanawiałeś się kiedyś, jak wybór odpowiedniego grzejnika może wpłynąć na sukces Twojego biznesu? Może się to wydawać mało istotne, ale właściwy system ogrzewania może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy. Pro-Term, jeden z wiodących producentów grzejników, ma wiele...
Jak pracować nad sobą, aby czuć się lepiej?
VKażdy z nas ma swoje własne cele i marzenia, które chce osiągnąć. Jednak czasami trudno jest znaleźć motywację do działania. Praca nad sobą jest ważna, aby czuć się lepiej i osiągnąć swoje cele. Może być trudna, ale jest konieczna, aby osiągnąć sukces. 1. Cele...
3 powody dla których warto grać w planszówki
VPlanszówki to jedna z najstarszych form rozrywki, która nadal cieszy się dużą popularnością. Gra w planszówki to doskonały sposób na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Oto 3 powody, dla których warto w nie grać. Uczą umiejętności społecznych Gry planszowe...