1 lipca 2016 Udostępnij

Zdobywaj stałych klientów

Główne dochody sklepów, firm czy witryn internetowych właśnie polegają na jednej grupie stałych klientów, to oni najwięcej wnoszą do budżetu firmy, dlatego o nich trzeba dbać na dłuższą metę. Jednorazowi klienci przychodzą po jedną rzecz i odchodzą, również stanowią ważną grupę odbiorców, jednak należy skupić się na zdobywaniu i utrzymywaniu stałych klientów. Jak to zrobić?

Po pierwsze jeśli już ktoś do nas raz przyjdzie postarajmy się go zatrzymać, dobrym pomysłem do tego będzie e-mail marketing, czyli po dokonaniu zakupu dodać adres e-mail klienta do bazy mailingowej i informować w prywatnych mailowych wiadomościach o promocjach, zachęcać do zakupów. Oczywiście trzeba znać granicę pomiędzy e-mail marketingiem, a notorycznym, niechcianym spamem. Jeśli codziennie będą do skrzynki klienta przychodziły tak zwane spamy to jedyne co osiągniemy, to ogromną złość klienta, że ma w skrzynce tyle niepotrzebnych wiadomości.

Jednak kiedy raz na dwa tygodnie przypomnimy się mu na skrzynkę w miłej formie, na przykład w tytule wiadomości wpisując "20% promocji dla stałych klientów, wybierz coś dla siebie!" a wiadomość będzie krótka, zwięzła i na temat to jest ogromna możliwość, że klient to przeczyta, przypomni sobie miłą obsługę naszej firmy i jeśli był z niej zadowolony to po takim e-mailu na pewno skorzysta ponownie z naszej oferty. Oprócz e-mail marketingu bardzo ważne jest częste wprowadzanie promocji dla stałych klientów, niech czują się lepiej z powodu tego, że są z nami dłużej, powinniśmy ich wyróżniać spośród innych, na przykład pod koniec roku organizując promocję dla osób, które skorzystały z naszych usług minimum 4-5 krotnie, to wszystko zależy od tego, co firma sprzedaje i jak wygląda jej profesja, ale niewątpliwie stałych klientów należy doceniać. Warto również w reklamach umieszczonych w internecie zamieszczać promocje typu "10% rabatu na 3 zakup", wtedy wiele osób pomyśli, że warto zostać stałym klientem tej firmy, ponieważ jej promocje są na prawdę ciekawe i to się po prostu opłaca.

Analizując dochody firmy dokładnie, dopiero po kilku latach da się zauważyć, że to stali klienci przynoszą do budżetu ogromną większość, możemy mieć przykładowo wśród ludzi łącznie nawet około 2 mln klientów, jednak stałych będzie tylko 2 tysiące, to i tak w ciągu kilku lat ta garstka stałych klientów przekroczy 50% przychodów, bo większość ze wszystkich będzie kupowała coś jednokrotnie, dlatego im więcej stałych klientów uda nam się zdobyć, tym pewniejszy sukces osiągniemy na rynku internetowym, dlatego nie dajmy o sobie zapomnieć w internecie, gdyż właśnie w sieci konkurencja jest największa.

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!