Zdobywaj stałych klientów
Główne dochody sklepów, firm czy witryn internetowych właśnie polegają na jednej grupie stałych klientów, to oni najwięcej wnoszą do budżetu firmy, dlatego o nich trzeba dbać na dłuższą metę. Jednorazowi klienci przychodzą po jedną rzecz i odchodzą, również stanowią ważną grupę odbiorców, jednak należy skupić się na zdobywaniu i utrzymywaniu stałych klientów. Jak to zrobić?
Po pierwsze jeśli już ktoś do nas raz przyjdzie postarajmy się go zatrzymać, dobrym pomysłem do tego będzie e-mail marketing, czyli po dokonaniu zakupu dodać adres e-mail klienta do bazy mailingowej i informować w prywatnych mailowych wiadomościach o promocjach, zachęcać do zakupów. Oczywiście trzeba znać granicę pomiędzy e-mail marketingiem, a notorycznym, niechcianym spamem. Jeśli codziennie będą do skrzynki klienta przychodziły tak zwane spamy to jedyne co osiągniemy, to ogromną złość klienta, że ma w skrzynce tyle niepotrzebnych wiadomości.
Jednak kiedy raz na dwa tygodnie przypomnimy się mu na skrzynkę w miłej formie, na przykład w tytule wiadomości wpisując "20% promocji dla stałych klientów, wybierz coś dla siebie!" a wiadomość będzie krótka, zwięzła i na temat to jest ogromna możliwość, że klient to przeczyta, przypomni sobie miłą obsługę naszej firmy i jeśli był z niej zadowolony to po takim e-mailu na pewno skorzysta ponownie z naszej oferty. Oprócz e-mail marketingu bardzo ważne jest częste wprowadzanie promocji dla stałych klientów, niech czują się lepiej z powodu tego, że są z nami dłużej, powinniśmy ich wyróżniać spośród innych, na przykład pod koniec roku organizując promocję dla osób, które skorzystały z naszych usług minimum 4-5 krotnie, to wszystko zależy od tego, co firma sprzedaje i jak wygląda jej profesja, ale niewątpliwie stałych klientów należy doceniać. Warto również w reklamach umieszczonych w internecie zamieszczać promocje typu "10% rabatu na 3 zakup", wtedy wiele osób pomyśli, że warto zostać stałym klientem tej firmy, ponieważ jej promocje są na prawdę ciekawe i to się po prostu opłaca.
Analizując dochody firmy dokładnie, dopiero po kilku latach da się zauważyć, że to stali klienci przynoszą do budżetu ogromną większość, możemy mieć przykładowo wśród ludzi łącznie nawet około 2 mln klientów, jednak stałych będzie tylko 2 tysiące, to i tak w ciągu kilku lat ta garstka stałych klientów przekroczy 50% przychodów, bo większość ze wszystkich będzie kupowała coś jednokrotnie, dlatego im więcej stałych klientów uda nam się zdobyć, tym pewniejszy sukces osiągniemy na rynku internetowym, dlatego nie dajmy o sobie zapomnieć w internecie, gdyż właśnie w sieci konkurencja jest największa.
Pro-Term dla biznesu: Jak grzejniki Pro-Term mogą przyczynić się do sukcesu Twojej firmy?
VCzy zastanawiałeś się kiedyś, jak wybór odpowiedniego grzejnika może wpłynąć na sukces Twojego biznesu? Może się to wydawać mało istotne, ale właściwy system ogrzewania może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy. Pro-Term, jeden z wiodących producentów grzejników, ma wiele...
Jak pracować nad sobą, aby czuć się lepiej?
VKażdy z nas ma swoje własne cele i marzenia, które chce osiągnąć. Jednak czasami trudno jest znaleźć motywację do działania. Praca nad sobą jest ważna, aby czuć się lepiej i osiągnąć swoje cele. Może być trudna, ale jest konieczna, aby osiągnąć sukces. 1. Cele...
3 powody dla których warto grać w planszówki
VPlanszówki to jedna z najstarszych form rozrywki, która nadal cieszy się dużą popularnością. Gra w planszówki to doskonały sposób na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Oto 3 powody, dla których warto w nie grać. Uczą umiejętności społecznych Gry planszowe...