13 czerwca 2016 Udostępnij

Opisy w sklepach internetowych

Terminem "content marketing" określamy specyficzny rodzaj marketingu, polegający na tworzeniu wartościowych treści, interesujących dla potencjalnych klientów, oraz budowaniu więzi z odbiorcą. Różni się on więc od krzykliwych i kolorowych reklam, jakie możemy dostrzec na billboardach lub bannerach na stronach www. Wśród metod content marketingu znajdziemy blogi, vlogi, poradniki, specjalistyczne artykuły czy wartościowe infografiki. Jedną z jego form są również bogate w treść opisy produktów lub kategorii w sklepach internetowych.

Opis to kluczowy element oferty sklepu internetowego, ponieważ w głównej mierze to właśnie na jego podstawie klient wyrabia sobie opinię o produkcie i ocenia, czy jest to rzeczywiście produkt zgodny z jego potrzebami oraz oczekiwaniami. Dlatego warto przyłożyć się do kwestii opisów i porządnie je opracować. Dobrze skonstruowany opis powinien mieć odpowiednią długość - zbyt krótki nie pomieści wszystkich ważnych dla klienta informacji, natomiast zbyt długi zniechęci go do czytania.

Oczywiście, należy dokładnie sprawdzić poprawność językową, ortograficzną i stylistyczną tekstu - opis z błędami wygląda szalenie nieprofesjonalnie i na starcie rzuca cień na firmę. Tekst musi być również ciekawy i niebanalny, ale nie powinien zawierać zbyt skomplikowanych form językowych czy słów. Język powinien być profesjonalny, ale bez uciekania do branżowego żargonu, i jednocześnie zrozumiały dla laika. Opis powinien zachwalać przede wszystkim zalety towaru - najważniejsze z nich należy wymienić z uzasadnieniem, dlaczego są one tak istotne. Niedobre wrażenie robi z kolei powtarzanie zdań i informacji w tekście - jeśli coś zostało napisane, to nie należy tego powielać.

Stworzenie dobrego opisu do kategorii lub produktu w sklepie internetowym nie jest wcale tak trudne, jak mogłoby się wydawać, ale nie jest również zupełnie banalne. Stosowanie się do powyższych zasad znacząco zwiększa szansę na to, że nasze opisy będą wyglądać profesjonalnie i dobrze spełnią swoją rolę, informując klienta o zaletach produktów oraz zachęcając go do zakupu. Warto nadmienić, że w przypadku braku czasu lub niechęci do pisania tekstów można zlecić wykonanie opisów firmom copywritingowym lub freelancerom, za pośrednictwem jednego z portali poświęconych tekstom SEO. Koszt takiego zlecenia z pewnością szybko się zwróci za sprawą wzrostu sprzedaży wywołanego rzetelnymi i treściwymi opisami.

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!