27 września 2016 Udostępnij

Skąd brać teksty do content marketingu?

Content marketing to szeroki obszar działalności reklamowej w Internecie, bazujący na zamieszczaniu odniesień do firmy, produktu lub usługi wśród wartościowej treści. Idea content marketingu jest oparta na przyciągnięciu uwagi potencjalnego klienta profesjonalną treścią, a następnie umiejętną prezentacją reklamy tak, by odbiorca nabrał przekonania, że prezentowany towar spełnia jego wymagania i zaspokaja potrzeby. Treść może być podawana w różnorakiej formie - w Internecie można znaleźć sporo filmów, infografik czy nagrań content marketingowych, jednak najpopularniejszą formą są wciąż teksty.

Marketing za pomocą specjalistycznych tekstów znajdziemy w wielu obszarach Internetu. Teksty profesjonalne są zamieszcane często na blogach, gdzie poza funkcją content marketingową pełnią najczęściej także rolę treści SEO, czyli miejsca na odnośniki do witryny firmy. Poza tym można je znaleźć na portalach związanych z daną branżą, w mediach społecznościowych lub na tematycznych forach. Teksty przybierają różnoraką formę - od poradników, poprzez artykuły eksperckie, wywiady z profesjonalistami, aż po opisy produktów, recenzje czy artykuły porównujące różne rozwiązania.

Jaki powinien być dobry tekst content marketingowy i skąd go wziąć? Jest oczywistym, że taki tekst nie powinien na pierwszy rzut oka wyglądać jak tekst marketingowy. Dobry tekst to taki, który wygląda naturalnie, jak zwykły artykuł branżowy, nie mający nic wspólnego z żadną konkretną firmą. Ważne jest więc użycie płynnej i poprawnej polszczyzny oraz fachowego słownictwa właściwego dla danej branży. Oczywiście dużym błędem jest zamieszczanie tekstów zawierających poważne błędy językowe lub ortograficzne, powtórzenia, a także źle skonstruowanych pod względem podziału na akapity. Tekst nie może być także naszpikowany słowami kluczowymi, gdyż wygląda wówczas nienaturalnie, a także jest gorzej traktowany przez silniki wyszukiwarek.

Możliwości zdobycia tekstu SEO jest naprawdę sporo. Po pierwsze, można go stworzyć samodzielnie - pod warunkiem posiadania czasu i stosunkowo niedużych potrzeb jeżeli chodzi o ilość. Można także zlecić go specjalistycznym firmom copywritingowym, które ze względu na rozwój branży pojawiają się ostatnio w coraz większej ilości. Można wreszcie skorzystać z jednego z portali sprzedaży tekstów (np. Giełda Tekstów), na których freelancerzy zamieszczają gotowe teksty na sprzedaż lub podejmują się wykonania konkretnych zleceń. Jest to opcja tańsza i związana z pewnym ryzykiem, które jest jednak minimalizowane przez systemy oceniania autorów tekstów oraz możliwości reklamacji.

 

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!