16 grudnia 2016 Udostępnij

Content marketing - znaczenie tekstów w internecie

Content marketing to pojęcie bardzo szerokie, do jego form zaliczamy infografiki, plakaty, raporty, ebooki czy filmy video, ale także zwykłe teksty. Ich wartość merytoryczna, jakość tekstu i sama treść jest ważna pod kątem content marketingu. Oczywiście form tekstów jest również całe mnóstwo, do odbiorcy można trafić na wiele sposobów. Najczęściej na internecie spotkamy się z takimi formami jak:

- recenzje, czyli oceny wielu produktów, gier, filmów. Są one bardzo efektywne, ponieważ recenzji dokonują zazwyczaj osoby znające się na czymś bardziej niż my, są znani w internecie i wielu ludzi im ufa i ich recenzjom.
- opisy produktów, bardzo podobne do recenzji, jednak tu autor wstrzymuje się od własnej oceny danego produktu czy filmu, gry. Zawierają one jedynie informacje o produkcie, jego parametry, cenę, charakterystyczne cechy, czego warto się wystrzegać a jakie modele na przykład samochodu są najlepsze pod różnymi względami
- poradniki, które są jednymi z najpopularniejszych narzędzi content marketingu. Najczęściej poradniki są pisane przez ekspertów na temat wielu usług, produktów jak na przykład gry. Jest tu zarówno opinia autora, dane na temat interesującego nas produktu, ale także jak wskazuje sama nazwa - wiele cennych porad, czyli co zrobić w jaki sposób, aby było najlepiej.
- blogi firmowe, które często funkcjonują razem ze stroną internetową danej firmy, ale także mogą być zupełnie osobną witryną
- artykuły ekspertów cieszących się dużym szacunkiem w danej branży, które dostarczają wielu cennych, rzetelnych i często nieznanym wszystkim informacji na temat produktów i usług
- wywiady również są ciekawą formą content marketingu, jest tu możliwość zaprezentowania z dobrej, lub złej strony osoby, z którą wywiad został przeprowadzony. Treść wywiadu jest bardzo ważna, pozwala zareklamować swoje usługi, pokazać coś od środka czy zwrócić uwagę na niektóre niewyjaśnione kwestie o których chcieliby wiedzieć czytelnicy. Jest to dość miarodajna treść, gdyż idzie ona bezpośrednio od osoby, którą ma ona reklamować.

Niewątpliwie trzeba przyznać, że ten rodzaj content marketingu mocno wpływa na odbiorców, gdyż z treści artykułów dowiadujemy się wielu faktów "zewnętrznych" czyli tego, co sądzą o danej firmie czy usługach inni. Czasami firma może nie chcieć specjalnie wspominać o pewnych faktach a w recenzji, poradniku czy artykule eksperta znajdzie się wszystko, co nas interesuje - zarówno informacje pozytywne, dobrze reklamujące dane usługi jak i fakty negatywne o tym, czego unikać i jakie są wady produktu czy usługi.

Adam z AdWell.pl

Wariat na punkcie marketingu!